Kategória: Szabadidő, sport
Honlap:
Részletek...Elektromos csónakmotor a megbízhatóságáról is ismert Rhinotól. AKÁR MÁSNAPRA ÖNNÉL LEHET EZ A MEGBÍZHATÓ TERMÉK. A Rhino elektromos csónakmotorok hosszú évek óta bizonyítják a Magyar vizeken való rátermettségüket. Nagyobb típusai bármelyik vizünkön zökkenőmentesen siklatja a teljesítményben megadott össztömeget. A Rhino RVX minden típusán akkumulátor teszter jelzi a pillanatnyi töltöttséget. A Rhino bármely típusát is választja egy strapabíró, hosszú élettartamú, kiváló ár-érték aránnyal bíró elektromos csónakmotort kap, mely megbízhatóan, zökkenőmentesen fogja szolgálni. Minden típusa 12V-os akkumulátorról üzemel. Elektromos csónakmotorokat az általuk kifejtett tolóerővel jellemezhetjük a legjobban. Ez a tolóerő az az erő, amit az elektromos csónakmotor a propeller segítségével a vízre kifejt. Ez a tolóerő kifejezhető kp-ban és angol mértékegységben - lbs-ben ( 0,451 lbs = 1 kp ) A modellmegjelölésben szereplő szám általában ez a tolóerő kp-ban vagy lbs-ben. Péládul egy Rhino RVX44 elektromos csónakmotor 44 lbs tolóerővel rendelkezik. Amennyiben az elektromos csónakmotor optimálisan van a csónak tükrére erősítve (propellerkör felső éle 3 ÷ 5 cm-el van a csónak feneke alatt), ez jelenti a maximális sebesség, minimális fogyasztás esetét - vagyis az adott akkukapacitással elérhető max. távolságot. A Rhino VX elektromos csónakmotorok Akkumulátorok elektromos csónakmotorokhoz Használjunk munkaakkumulátorokat, melyek állandó terhelés elviselésére készültek. (Az autó indító akkumulátorok pillanatnyi nagy indítóáramra készültek és megviseli őket a folyamatos terhelés.) Az akkumulátorok töltését Ah (amperóra)-ban adják meg. Például vegyünk egy 100 AH-as akkumulátort - akkor a rendelkezésünkre álló kapacitás cca. 60 Ah - 65 Ah (ólom/savas akkumulátorokat max. 60-65 %-ban szabad kisütni, ellentétben a Lítium - Mangán akkumulátorokkal, ahol a 80 ÷ 95 %-os kisütés is lehetséges az akkumulátor károsodása nélkül). Amennyiben csónakunkat egy RVX 34-es elektromos csónakmotorral hajtjuk, annak áramfelvétele 2-es fokozatban cca. 11 Ah, ekkor ebben a fokozatban, állandó üzemben 6 ÷ 6,5 órát hajózhatunk. Soha ne indítsuk a csónakunkat hajtó elektromos csónakmotort a legmagasabb fokozatban - ez csak az akkumulátor gyors lemerülését eredményezi - például az említett RVX 34-es 5-ös fokozatban gyorsításban képes 40 A-t is felvenni - ez így már csak 1,5 órás üzemet tesz lehetővé az említett RVX 34-es elektromos csónakmotorral. A Rhino elektromos csónakmotorok hosszú évek óta bizonyítják a Magyar vizeken való rátermettségüket. Nagyobb típusai bármelyik vizünkön zökkenőmentesen siklatja a teljesítményben megadott össztömeget. A Rhino RVX minden típusán akkumulátor teszter jelzi a pillanatnyi töltöttséget. A Rhino bármely típusát is választja egy strapabíró, hosszú élettartamú, kiváló ár-érték aránnyal bíró elektromos csónakmotort kap, mely megbízhatóan, zökkenőmentesen fogja szolgálni. Minden típusa 12V-os akkumulátorról üzemel. Elektromos csónakmotorokat az általuk kifejtett tolóerővel jellemezhetjük a legjobban. Ez a tolóerő az az erő, amit az elektromos csónakmotor a propeller segítségével a vízre kifejt. Ez a tolóerő kifejezhető kp-ban és angol mértékegységben - lbs-ben ( 0,451 lbs = 1 kp ) A modellmegjelölésben szereplő szám általában ez a tolóerő kp-ban vagy lbs-ben. Péládul egy Rhino RVX44 elektromos csónakmotor 44 lbs tolóerővel rendelkezik. Amennyiben az elektromos csónakmotor optimálisan van a csónak tükrére erősítve (propellerkör felső éle 3 ÷ 5 cm-el van a csónak feneke alatt), ez jelenti a maximális sebesség, minimális fogyasztás esetét - vagyis az adott akkukapacitással elérhető max. távolságot. A Rhino VX elektromos csónakmotorok Akkumulátorok elektromos csónakmotorokhoz Használjunk munkaakkumulátorokat, melyek állandó terhelés elviselésére készültek. (Az autó indító akkumulátorok pillanatnyi nagy indítóáramra készültek és megviseli őket a folyamatos terhelés.) Az akkumulátorok töltését Ah (amperóra)-ban adják meg. Például vegyünk egy 100 AH-as akkumulátort - akkor a rendelkezésünkre álló kapacitás cca. 60 Ah - 65 Ah (ólom/savas akkumulátorokat max. 60-65 %-ban szabad kisütni, ellentétben a Lítium - Mangán akkumulátorokkal, ahol a 80 ÷ 95 %-os kisütés is lehetséges az akkumulátor károsodása nélkül). Amennyiben csónakunkat egy RVX 34-es elektromos csónakmotorral hajtjuk, annak áramfelvétele 2-es fokozatban cca. 11 Ah, ekkor ebben a fokozatban, állandó üzemben 6 ÷ 6,5 órát hajózhatunk. Soha ne indítsuk a csónakunkat hajtó elektromos csónakmotort a legmagasabb fokozatban - ez csak az akkumulátor gyors lemerülését eredményezi - például az említett RVX 34-es 5-ös fokozatban gyorsításban képes 40 A-t is felvenni - ez így már csak 1,5 órás üzemet tesz lehetővé az említett RVX 34-es elektromos csónakmotorral. Általánosságban érvényes szabály, hogy elektromos csónakmotort a saját és az akkumulátor érdekében ,,félgáz" körül járassunk (hajó úgysem jön ,,siklásba" ezekkel a teljesítményekkel - nem is ez a cél). z elektromos csónakmotorok felszereltsége, változatossága: - Propellerek: általában 34 lbs-ig kétlevelűek méretük: 10" x 3" 36 lbs felett háromlevelűek méretük: 10" x 3 1/2 " Tipus: R-VX 54 Üzemi feszültség (V): 12V Tolóerő (Kp): 24,47 Motor áramfelvét (A) : 72 Seb.váltás Előre/hátra : 5/2 Max.csónak össz.tömeg: 1750kg Szárhossz: 112cm A kép illusztráció, a termék színe változhat. Rögzítésük: nyíróstift + propeller anya Az R VX elektromos csónakmotorok a csónakok, hajók tükrére, tartóbakra szerelhetők.